Pozycjonowanie Aplikacji (ASO)

Pragniesz dotrzeć ze swoim produktem do użytkowników smartfonów? Zwiększ swoją widoczność na tle konkurencji, za pomocą usługi pozycjonowania aplikacji (App Store Optimization - ASO SEO).

Tylko w samym 2021 roku na rynku dostępnych było ponad 5,5 milionów aplikacji, które pobrano łącznie ponad 230 miliardów razy. Liczby te nieustannie rosną – podążaj za tym wzrostem wraz z Fox Strategy.

Zapytaj o ofertę na ASO
Zobacz naszą prezentację o ASO na #11 SEMKRK

ASO, czyli pozycjonowanie aplikacji mobilnych

Aby mówić o kompleksowości usługi pozycjonowania aplikacji niezbędne jest wyróżnienie dwóch zasadniczych elementów:

Optymalizacji aplikacji mobilnej, czyli działania skupione na dostosowaniu aplikacji pod wyszukiwarkę sklepu. Oprócz czytelności, przejrzystości i atrakcyjności wizualnej ważną są też elementy będące czynnikami rankingowymi w app store’ach. Rekomendacje ich dotyczące przygotowujemy na pierwszym etapie działań ASO.

Budowanie Link Popularity appki – działania związane z pozyskiwaniem linków do podstrony pozycjonowanej aplikacji. Do tego celu używamy miejsc, z których skorzystaliby użytkownicy aplikacji, a także takich, które zostaną docenione przez roboty wyszukiwarki (w grę wchodzi tu marketing poleceń oraz wpisy do wysokiej jakości katalogów aplikacji.

Nasza usługa obejmuje wszystkie te działania, oferując przy tym najbardziej wszechstronne pozycjonowanie aplikacji.

Czym jest ASO?

App Store Optimization, w wolnym tłumaczeniu, oznacza optymalizację/ pozycjonowanie aplikacji mobilnych, w taki sposób by zajmowała jak najlepszą pozycję w wyszukiwarkach. Mowa oczywiście o wyszukiwarkach sklepów aplikacjami, które w ostatnich latach zyskują na coraz to większej popularności.

Jest to stosunkowo nowa usługa, która w dużej mierze ma odpowiadać na rosnące zainteresowanie aplikacjami mobilnymi – a co za tym idzie również na trendy. Fox Strategy, jako jednak z nielicznych agencji na polskim rynku, odpowiada na to zapotrzebowanie.

Uwzględniamy zagrożenia, odpowiadamy na potrzeby, działamy rozważnie i wdrażamy tylko przemyślane działania marketingowe.

Liczba pobranych aplikacji na świecie, w lataxh 2016-2021 (w milionach).
Źródło: Statista

Zakres usługi App Store Optimization (ASO)

Pozycjonowanie aplikacji (App Store Optimization) to złożony proces, w którym koncentrujemy się się na kilkunastu ważnych krokach. Każdy z nich oparty jest na analizie i doświadczeniu.

Swoje działania zaczynamy od analizy konkurencji, głównie w celu poznania rynku i nurtu, w który powinniśmy „uderzyć”. Na tej podstawie podejmujemy jeden z najważniejszych kroków – dobieramy tzw. słowa kluczowe. To na te frazy pozycjonowania aplikacja stoczy prawdziwą wojnę, by w ostateczności zająć jak najwyższą pozycję. Każdą listę dokładnie sprawdzamy i selekcjonujemy, wybierając tylko te słowa, które będą miały znaczenie dla Twojego biznesu.
Następnie analizujemy elementy mające wpływ na widoczność strony aplikacji w sklepach Google Play oraz/lub App Store oraz przygotowujemy na tej podstawie rekomendacje do wdrożenia. 

W ramach dalszej współpracy stałe działania skupiamy na szukaniu nowych fraz i dokręcaniu optymalizacji  - głównie dlatego, że działania ASO to proces, a nie jednorazowe działanie. Podejmowane kroki dotyczą m.in. działań związanych z link buildingiem i promowaniem aplikacji za pomocą zewnętrznych treści (np. artykuły gościnne/sponsorowane).

Co możesz zyskać dzięki pozycjonowaniu aplikacji?

Dobór adekwatnych słów kluczowych

Analiza i selekcja fraz, które są najczęściej wyszukiwane w kontekście pozycjonowanej aplikacji oraz najbardziej adekwatne do potrzeb potencjalnych klientów.

Optymalizacja elementów on-app

Rekomendacje dotyczące zawartości słów kluczowych w takich elementach jak nazwa aplikacji, krótki i długi opis aplikacji (w tym stworzenie przykładowych opisów).

Optymalizacja grafik aplikacji

Wytyczne dotyczące “obudowy graficznej” aplikacji, w tym logo, filmu i zrzutów ekranu, które mają bezpośredni wpływ na współczynnik pobrań appki.

Budowa Link Popularity aplikacji mobilnej

Działania linkbuildingu budujące popularność aplikacji, w tym wpisy do wysokiej jakości katalogów aplikacji mobilnych oraz marketing szeptany

Posłuchaj naszego 
podcastu i dowiedz się 
więcej o ASO

Pozycjonowanie aplikacji mobilnej (ASO) – porównanie Google Play i App Store

IOS -pozycjonowanie aplikacji w App Store

App Store

ANDROID - pozycjonowanie aplikacji w Google Play

Google Play

App Store Optimization

Google oraz Apple, dostawcy popularnych systemów operacyjnych, stworzyli popularne sklepy z aplikacjami mobilnym. Ścigają się one w swojej popularności, imponując tym samym swoimi zyskami.

Z roku na rok, statystyki pokazują jak wiodący staje się rynek aplikacji mobilnych. Prostota i możliwość korzystania z danych usług o każdej porze dnia, nocy i w każdym miejscu, kusi użytkownika coraz mocniej. Poniższe liczby mają jasny, spójny przekaz – intratność aplikacji jest niemalże namacalna.
65
%
65% aplikacji jest instalowanych, po wcześniejszym odnalezieniu jej w wyszukiwarce AppStore.
Audyt widoczności aplikacji i wynikłe z niego rekomendacje dotyczące optymalizacji elementów będących czynnikiem rankingowym sklepów to podstawa audytu ASO. Skupiamy się zarówno na elementach on-app, jak i dotychczasowym profilu linków.
70
%
70% Użytkowników pobiera aplikację na podstawie ocen innych pobierających.
Opinie o aplikacji to element, na którym również skupiamy się w audycie aplikacji. Średnia opinii, interakcja z użytkownikami, a także liczba opinii w porównaniu do konkurencji ma bezpośredni wpływ na widoczność aplikacji.
30
%
Od Q1 2019 do Q1 2021 czas spędzony na korzystaniu z aplikacji zwiększył się o 30%.
Dane między innymi o czasie korzystania z aplikacji weryfikujemy na etapie audytu. Dodatkowo jeśli którykolwiek ze współczynników, w tym deinstalacji aplikacji jest niepokojąco wysoki, proponujemy audyt UX appki.

Poproś o ofertę na pozycjonowanie aplikacji mobilnych!

Zaufali 
nam

… i ponad 100 innych klientów

Zapytaj o ofertę

    Dawid Pietkiewicz

    Agencja SEO Wrocław

    Fox Strategy sp. z o.o.
    ul. Piłsudskiego 23 lok. 2-4
    50-044 Wrocław

    envelopephone-handset linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram